FACEBOOK AKAN DITAMATKAN 15 MAC !!

9 Jan

 

Palo Alto, CA-Mark Zuckerberg mengumumkan bahawa Facebook akan ditutup pada
bulan Mac. Katanya, Menguruskan laman sosial itu telah membuatkan
beliau stres.

“Facebook telah didapati di luar kawalan,”
kata Zuckerberg dalam sidang akhbar di luar pejabatnya Palo Alto,
“dan stres pengurusan syarikat ini telah memusnahkan hidupku.
Aku harus mengakhiri semua ini. “

Zuckerberg terus menjelaskan bahawa mulai 15 Mac,
pengguna tidak akan dapat mengakses account Facebook lagi.

“Setelah 15 Mac semua akaun facebook akan dimatikan,”
kata Avrat Humarthi, Naib Presiden Teknik Negeri di Facebook.
“Jadi, jika anda ingin melihat gambar anda lagi,
saya cadangkan anda mengambilnya dari album facebook anda dan menyimpannya.
Anda tidak akan dapat mengambilnya lagi selepas facebook dimatikan.

Zuckerberg mengatakan bahawa sukar baginya untuk membuat keputusan
untuk mematikan Facebook,
tapi dia tidak berfikir yang orang akan marah dengan keputusannya itu..

“Saya, secara pribadi tidak berfikir itu merupakan masalah besar,”
katanya dalam sebuah wawancara telefon peribadi.
“Dan dengan jujur, saya pikir itu menjadi lebih baik.
Tanpa Facebook, orang akan pergi ke luar dan mencari teman
sejati yang sebenarnya.
Itulah yang terbaik. “


Beberapa pengguna sangat marah setelah mendengar berita
yang mengejutkan itu.

“Apa yang saya lakukan tanpa Facebook?”
Kata Denise Bradshaw, seorang pelajar SMA dari Indiana.
“Hidup saya hanya disitu.
Aku menggunakan Facebook sekurang-kurangnya 10 jam sehari.
Sekarang apa yang akan aku lakukan dengan 10 jam aku itu?”

Namun, ibu bapa di seluruh negara telah merasa lega dengan keputusan ini.

“Aku senang mendengar mimpi buruk aku ini bakal berakhir,”
kata Jon Guttari, ibu bapa tunggal dari Detroit.
“Sekarang anak aku tidak akan terpaku pada skrin komputer
sepanjang hari.
Dan aku dah boleh meluangkan masa bersamanya. “

Mereka di bahagian kewangan mengkritik Zuckerberg untuk lari
dari bisnes berjuta-juta dolar ini.
Facebook pada saat ini berada di peringkat salah satu perniagaan
yang terkaya di dunia,
dengan ekonomi yang diganggarkan bernilai 7,9 bilion.

Namun Zuckerberg tetap tenang mendengar semua itu.
Beliau berkata dia akan tetap dengan keputusannya untuk
mematikan Facebook.

“Saya tidak peduli tentang wang,” kata Zuckerberg.
“Saya hanya ingin kehidupan lama saya kembali.”

Sekarang, mereka mencadangkan bahawa pengguna memadam semua maklumat
peribadi mereka dari laman web sosial tersebut sebelum 15 Mac.
Selepas itu, semua foto, nota, link, dan video akan secara
automatiknya terpadam.

sumber : weeklyworldnews

p/s : Betul ke facebook akan ditutup ni? atau gimik semata-mata?

2 Responses to “FACEBOOK AKAN DITAMATKAN 15 MAC !!”

  1. Amancalledamie January 15, 2011 at 7:20 pm #

    tak jadi la..heheh..eh camna nak letak kat bar sebelah tu untuk coding gambar atau iklan apa2 kalo pakai wordpress eh??

    kamu tau ka nak guna camna wordpress neh..pening aku smalam 24 jam tgk wordpress tu.

    • Putera FaQar January 15, 2011 at 8:06 pm #

      haha..tahu dah 😀
      kamu xleh masukkan coding/javascript kt wordpress kecuali kamu beli hosting.
      ()sendiri host. skang kn wordpress yang hostkan.)
      senang je guna bende nie, lebih kurang cam blogspot jugak. 🙂

Comments are closed.